4 Kanallı Röle Koparma ile Başlarken
Arduino, Raspberry Pi veya diğer mikrodenetleyicilerinizi yüksek voltaj ve yüksek akım yüklerini değiştirmek için 4 Kanallı Röle Koparma kolay bir yoldur. Pano hem 3.3V hem de 5V mantık uyumludur ve 4 ayrı röleyi kontrol etmek için 4 dijital çıkış kullanır. Her bir röle, normal, açık ve normalde kapalı bir pime uygun bir 5.0mm pim vida terminaline ayrılmıştır. Eğer tüm bunlar başınızın üzerinden geliyorsa, endişelenmeyin, buna çok detaylı bir şekilde gireceğiz!
Birkaç Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar:
Bu röle çıkış kartını takmaya başlamadan önce dikkate alınması gereken birkaç nokta var.
• Bu kartın ana şebeke elektriğini değiştirmek için kullanılabileceği gibi, çok dikkatli kullanılmalıdır. Bu deneyimli bir elektrikçi olmadan yapılmamalıdır.
• Bu kart, kart iletken bir yüzeye yerleştirildiğinde kısa devre yapabilen delik bileşenleri kullanır. Bu anakartın kullanmadan önce dört köşe montaj deliğini kullanarak monte edilmesini öneririz.
Nasıl Çalışır:
Bu ayırma mikrodenetleyici ile röle kullanmak için gereken tüm ekstra bileşenlerle ilgilenir. Her röle bu panoda bireysel olarak sürülebilir; Giriş pinlerinden biri yüksek olarak ayarlandığında, ilgili röleyi açacak ve bir gösterge lambasını yakacak bir transistörü harekete geçirecektir. Her giriş, bir Arduino’ya (veya diğer mikrodenetleyici / tek kartlı bir bilgisayara) hasar endişesi olmadan doğrudan bağlanabilir.
Gerekli Parçalar:Bu eğitici birkaç ortak kısım gerektirecektir:
Bu derste tam boyutlu Arduino Montaj Plakalarımızdan birini de kullandık . Montaj plakası Arduino’nuzu sabit tutar ve daha organize bir prototip oluşturmaya imkan tanır! |
|
Adım 4 – Kodu BaşlatmaŞimdi bağlantıyı bitirdik, bazı kodları yazmaya başlamamız gerekiyor. Arduino IDE kullanıyor olacağız, bu https://www.arduino.cc/en/Main/Software adresinden edinilebilir. “Dosya” ya tıklayarak ve “Örnekler / Temel / BareMinimum” ı seçerek bulunan “BareMinimum” çizimiyle başlayacağız. Bu taslak, Kurulum ve Döngü fonksiyonlarını içerdiği için harika bir başlangıç noktasıdır – gerisini biz yazacağız! |
Adım 5 – Breakout Board’u Nasıl Kontrol Edeceğinizi AnlamaBu koparma panosu, 4 kontrol piminin her birinde bir dijital çıkış sinyali görmeyi bekler, böylece kodun kurulumu oldukça kolaydır. Her bir Arduino pini “yüksek” olarak ayarlandığında, bağlanan röle değişecektir. Arduino pimi “düşük” olarak ayarlandığında, röle kapalı konumuna döner. Birkaç satırlık kod yazalım ve bu kartı al ve çalıştır! |
Adım 6 – Kodu YazmaIDE’de bulunan BareMinimum Sketch ile başlıyoruz, şöyle bir şeye benzemeliyiz: void setup () { // kurulum kodunu buraya bir kez çalıştırmak için buraya yerleştirin: } void loop () { // Ana kodunuzu tekrar tekrar çalıştırmak için buraya koyun: } İlk olarak, kullanmayı planladığımız Arduino pimleri için bazı değişkenlere ihtiyacımız olacak: int relayPin1 = 2; // Bu, Röle # 1'i kontrol edecek Arduino Pimidir int relayPin2 = 3; // Bu, Röle # 2'yi kontrol edecek Arduino Pimidir int relayPin3 = 4; // Bu, Röle # 3'ü kontrol edecek Arduino Pimidir int relayPin4 = 5; // Bu, Röle # 4'ü kontrol edecek Arduino Pimidir void setup () { // kurulum kodunu buraya bir kez çalıştırmak için buraya yerleştirin: } void loop () { // Ana kodunuzu tekrar tekrar çalıştırmak için buraya koyun: } Temel olarak, Arduino pimlerinin her birine isim atayarak yolun ilerisindeki karışıklık fırsatını azaltacağız. Şimdi, Arduino Pin 2’nin 1 numaralı Röle olduğunu hatırlamaya çalışmak yerine, sadece “relayPin1” değişkenine değineceğiz, çok daha kolay! Ardından, dijital çıkışlar olarak kullandığımız tüm pinleri ayarlayacağız: int relayPin1 = 2; // Bu, Röle # 1'i kontrol edecek Arduino Pimidir int relayPin2 = 3; // Bu, Röle # 2'yi kontrol edecek Arduino Pimidir int relayPin3 = 4; // Bu, Röle # 3'ü kontrol edecek Arduino Pimidir int relayPin4 = 5; // Bu, Röle # 4'ü kontrol edecek Arduino Pimidir void setup () { // kurulum kodunu buraya bir kez çalıştırmak için buraya yerleştirin: pinMode (relayPin1, OUTPUT); pinMode (relayPin2, OUTPUT); pinMode (relayPin3, OUTPUT); pinMode (relayPin4, OUTPUT); } void loop () { // Ana kodunuzu tekrar tekrar çalıştırmak için buraya koyun: } Tamam, şimdi tüm pimler çıktılara ayarlandı. Daha sonra, bir röleyi açmak ve kapatmak için döngüde bir kod yazabiliriz: int relayPin1 = 2; // Bu, Röle # 1'i kontrol edecek Arduino Pimidir int relayPin2 = 3; // Bu, Röle # 2'yi kontrol edecek Arduino Pimidir int relayPin3 = 4; // Bu, Röle # 3'ü kontrol edecek Arduino Pimidir int relayPin4 = 5; // Bu, Röle # 4'ü kontrol edecek Arduino Pimidir void setup () { // kurulum kodunu buraya bir kez çalıştırmak için buraya yerleştirin: pinMode (relayPin1, OUTPUT); pinMode (relayPin2, OUTPUT); pinMode (relayPin3, OUTPUT); pinMode (relayPin4, OUTPUT); } void loop () { // Ana kodunuzu tekrar tekrar çalıştırmak için buraya koyun: digitalWrite (relayPin1, YÜKSEK); // Anahtar Röle # 1 AÇIK Gecikme (1000); // 1 Saniye Bekle digitalWrite (relayPin1, LOW); // Anahtar Röle # 1 KAPALI Gecikme (1000); // 1 Saniye Bekle } Bu kodu Arduino’ya yükleyeceksek, 1 saniye için Röle # 1’i açacak ve sonra 1 saniye boyunca kapatacak ve bu döngü boyunca sonsuza kadar devam edecektir. Bu yüzden kodu yüklemeden önce, çok fazla tıklama sesi elde etmek için 4 rölenin hepsini kullanalım: int relayPin1 = 2; // Bu, Röle # 1'i kontrol edecek Arduino Pimidir int relayPin2 = 3; // Bu, Röle # 2'yi kontrol edecek Arduino Pimidir int relayPin3 = 4; // Bu, Röle # 3'ü kontrol edecek Arduino Pimidir int relayPin4 = 5; // Bu, Röle # 4'ü kontrol edecek Arduino Pimidir void setup () { // kurulum kodunu buraya bir kez çalıştırmak için buraya yerleştirin: pinMode (relayPin1, OUTPUT); pinMode (relayPin2, OUTPUT); pinMode (relayPin3, OUTPUT); pinMode (relayPin4, OUTPUT); } void loop () { // Ana kodunuzu tekrar tekrar çalıştırmak için buraya koyun: digitalWrite (relayPin1, YÜKSEK); Gecikme (1000); digitalWrite (relayPin1, LOW); digitalWrite (relayPin2, YÜKSEK); Gecikme (1000); digitalWrite (relayPin2, LOW); digitalWrite (relayPin3, YÜKSEK); Gecikme (1000); digitalWrite (relayPin3, LOW); digitalWrite (relayPin4, YÜKSEK); Gecikme (1000); digitalWrite (relayPin4, LOW); } |